Wat hebben auto´s en spiermassa met elkaar gemeen?

Wat hebben auto´s en spiermassa met elkaar gemeen?

“Zumba is de Fiat Panda voor spiermassa opbouwen, bodypump de Toyota Yaris en krachttraining de Audi A5”

Dat was een van de reacties op een post die ik in mijn besloten Facebook Groep voor vrouwen die mooie billen willen deelde.

Wat auto’s en spiermassa met elkaar gemeen hebben?


Dit is wat ik schreef:

=================

Spinning is geen krachttraining

Bodyshape is geen krachttraining

Zumba is geen krachttraining

HIIT is geen krachttraining

Barre is geen krachttraining

Boksen is geen krachttraining

Yoga is geen krachttraining

Hardlopen is geen krachttraining

Als je spiermassa wil opbouwen om zo strakker te worden, sterker te worden, die ‘getonede’ look te krijgen en billen te bouwen zul je je spieren progressief moeten belasten.

Progressief betekent steeds een beetje zwaarder.

Ja maar boksen is altijd zwaar! En we doen veel push ups en buik en dat is kracht!

Ja in sommige lessen zit een krachtaspect. En ja, ze zijn zwaar en je wordt sterker.

Maar om je lijf efficiënt spiermassa te laten op bouwen train je zo zwaar dat je niet meer dan 20 herhalingen redt. Er zijn onderzoeken/opleidingen die stellen dat 8-12 herhalingen optimaal is voor spieropbouw.

Die herhalingen moeten zo zwaar zijn dat je doorgaat tot je ca. 1 rep voor dat je zou falen stopt.

En dat doe je dan over een lange periode.

Lukt dat met de lesjes die ik noem denk je?

Laat ik vooropstellen dat je vooral moet doen wat je leuk vindt! Want alleen dan lukt het je om vol te houden.

Maar… Bedenk dat als je iets wil bereiken je wel iets moet doen dat je helpt daar te komen. Een auto is niet de beste manier om een rivier over te steken 😉

De groepslessen bij Shape zijn fantastisch. Ze hebben kundige, enthousiaste en lieve instructeurs. Het aanbod is enorm en de technieken en materialen altijd on top of the game. Er zit altijd iets voor je bij en je vindt ze hier.

Ik snap dat hard sporten in een groep een andere ervaring is dan alleen of met zijn tweeën in het krachthonk. Daarom is het ook niet voor iedereen weggelegd en wil ik nogmaals benadrukken dat als je een rivier wil oversteken je moet blijven gaan.

Als je stopt kom je er nooit of je nou met met een Audi A5, Toyota Yaris of te voet gaat.
Consistent zijn is de key naar succes!

Wil je ook efficiënt zijn?

Shape heeft niet alleen kundige sportinstructeurs, maar ook Personal Trainers in huis, die de brug over die rivier zo aanleggen, dat jij op de voor jou snelste manier naar de overkant komt.

Laat ik daar een van zijn, maar vergeet de rest van het team niet.

Wil je krachttraining doen, maar in een groep?
De 10 weken challenge is misschien iets voor jou. Die info vind je hier.

Lees hier waarom je krachttraining moet doen in plaats van cardio voor mooie vormen en
hier waarom ‘toning’ oefeningen niet bestaan.

Wie weet zie ik je op die spreekwoordelijke brug!
Of anders sowieso bij Shape, want of jou kiest voor eens groepsles of krachttraining, als je stil blijft staan kom je er nooit.

groet,

Laura
Don’t diet and exercise, Eat & Train

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *