Waarom de 10-weken challenge iets voor jou is!

Waarom de 10-weken challenge iets voor jou is!

Het is weer bijna zover: op zaterdag 16 maart beginnen we met een nieuwe 10-weken challenge. Maar, als je nog nooit met een challenge bij Shape hebt meegedaan weet je misschien niet precies of dit wel iets voor jou is. Dus keep on reading en lees hoe het werkt, de voordelen van meedoen aan groepschallenge, en waarom het zeker iets voor jou is.

Wat is de 10-weken challenge?

De 10-weken challenge is een groepschallenge waar je 10 weken lang door professionele trainers en een coach begeleid wordt op het gebied van fitness en levensstijl. We beginnen met het opzetten van jouw persoonlijke doelstellingen en daarna werken we daar samen naar toe, door middel van een persoonlijk trainingsschema, 12 personal training sessies en 2 groepstrainingen per week. We doen ook metingen, zoals 3x een uitgebreide bodyscan, en 3x een fysieke test voor kracht en uithoudingsvermogen. Daarnaast is er online coaching via de Shape all-in-Mywellnessapp en kun je binnenlopen bij het inloopspreekuur van onze voedingsdeskundige.

Voordelen van meedoen

Hoe klinkt fitter en strakker? (Precies op tijd ook voor de zomer!) Een verbeterde conditie? Lekkerder in je vel? Gezonder? Dit zijn maar een paar voordelen van meedoen aan de challenge. Voor sommige deelnemers zal de challenge echt een reset zijn van routines, je zult zien dat meerdere keren per week “verplicht” sporten en op je voeding letten een langdurende impact zullen hebben op je levensstijl. Ook werkt het sporten in een vaste groep motiverend en kan je er een nieuwe groep buddies in de sportschool aan overhouden. Veel deelnemers vallen flink af én geven aan dat de positieve effecten van de challenge nog lang voortduren, ze blijven meer naar de sportschool gaan en kleine aanpassingen in hun voeding hebben blijvende resultaten. Dit is wat ouddeelnemer Susanne over te challenge zegt:

“Ik had 2 doelen voor de challenge. De eerste was afvallen en de tweede dat ik weer regelmatiger zou gaan sporten. Beide doelen heb ik bereikt. Ik ben sinds de 10 weken Challenge die in november 2018 startte tot nu 7 kilo afgevallen. Maar niet alleen dat, ik ben vooral heel veel sterker en fitter geworden! Ik merk tijdens de dagelijkse dingen hoeveel krachtiger mijn lichaam is en hoeveel beter mijn houding geworden is hierdoor. Dat is zo fijn om te merken! Ik ben nog steeds regelmatig in Shape te vinden. Ik heb nog nooit zo’n lange periode zo regelmatig gesport. Het is echt routine geworden voor me en ik vind het echt leuk! Wie had dat gedacht… 😉 

Doordat de Challenge twee keer per week een groepstraining heeft met een vaste groep mensen die allemaal de challenge doen is de motivatie heel makkelijk vast te houden. Het feit dat je met dezelfde mensen traint vind ik heel fijn, je krijgt zo toch een band met elkaar. En als je dan een keer geen zin hebt omdat ‘de bank thuis zo lekker zit’ dan weet je dat je gemist zal worden tijdens de training… dat is dan echt een stok achter de deur en werkt voor mij heel goed merk ik. En het is ook nog eens heel gezellig om met een vaste groep te trainen! En je merkt al na een paar weken hoeveel sterker je wordt en hoeveel makkelijker oefeningen gaan! Dat houdt de motivatie er natuurlijk ook in! 

Ik heb tot nu toe 1 challenge gedaan, maar heb me wel weer opgegeven voor de aankomende challenge. Ik vind het een hele fijne manier van trainen en het is echt een compleet plaatje. Je heb niet alleen de groepstrainingen 2 keer per week maar ook nog personal training. Daarnaast krijgen we ook verschillende workshops, bijvoorbeeld de kettlebell workshop. Dan leer je welke oefeningen je allemaal kunt doen en hoe je ze juist uitvoert. De extra kennis vind ik heel fijn, want ik voelde me soms een beetje ‘lost’ in de gym en nu weet ik wat en hoe 🙂 

Ook heb ik gebruik gemaakt van voedingscoach Laura. Dat vond ik heel fijn, want door het sporten aan te vullen met wat kleine, maar belangrijke, veranderingen in mijn eetpatroon heb ik het gevoel gehad dat ik echt het maximale uit de challenge heb gehaald. “

Now is the moment!

Volgende week beginnen we, dus nu is het moment om je in te schrijven! Believe us, hier ga je geen spijt van krijgen J.