YOGA

Vinyasa yoga, Strong core yoga, Gentle yoga, Hatha, Yin en Yin yang yoga vind je allemaal bij ons op het rooster. Gegeven in onze yogastudio door zeer ervaren yogi's

Wat is Yoga

Waarbij ademhaling & beweging in een aaneengeschakelde serie beoefend worden. Uitgebalanceerde oefeningen, die kracht en souplesse ontwikkelen waardoor je geestelijke en lichamelijke spanning los kunt laten, sterker en flexibeler wordt.

Hatha yoga

Hatha yoga richt zich op de balans tussen inspanning en ontspanning. De poses wisselen af tussen dynamische en statische posities en gericht op het verbeteren van kracht, evenwicht en welzijn. Hatha yoga brengt lichaam en geest in balans door fysieke houdingen te combineren met gecontroleerde ademhaling, die stress vermindert en ontspanning bevordert. Het aanspannen en loslaten van de spieren helpt om het lichaam van afvalproducten en andere schadelijke chemicaliën te zuiveren en vermindert de pijn veroorzaakt door spanningen. De verschillende poses en ademhalingsoefeningen maken het lichaam flexibel en soepel en hebben een positief effect op het zenuwstelsel, de klieren en andere belangrijke organen.

Vinyasa yoga

Dit type yoga staat ook bekend als flowyoga vanwege de manier waarop iemand geleidelijk en soepel van de ene pose in een andere stroomt. Vinyasa betekent 'ademgesynchroniseerde' beweging en omvat bewegingen die worden uitgevoerd op het ritme van de ademhaling. Vinyasa yoga verbetert de fysieke en mentale kracht, concentratie, flexibiliteit en uithoudingsvermogen. Lessen zijn beschikbaar voor zowel complete beginners als gevorderde yogi's.

Strong vinyasa flow & Gentle vinyasa flow

Strong vinyasa flow is de geavanceerde vorm van de vinyasa yoga en gentle vinyasa flow is meer ontspanned. “Een geschenk voor jezelf”

Yin yoga

In tegenstelling tot dynamische vormen van yoga, is het doel van Yin yoga niet om spieren te versterken, maar om ze te ontspannen. Houdingen worden langer vastgehouden en flexibiliteit wordt op diepere niveaus ontwikkeld. Dit type yoga richt zich op het repareren van de rug en diepe bindweefsels en ze flexibeler en soepeler te maken. Yin yoga omvat elementen van mindfulness en heeft een meditatief en kalmerend effect.

 Yin yang yoga

Yang yoga is een actieve vorm van yoga en Yin yoga een passieve vorm waarbij langere tijd een houding wordt vastgehouden. Yin yang yoga combineert deze vormen, het gaat om de balans tussen de twee. Alle lichamen zijn uniek en het laten stromen van onze chi of prana zijn de peilers van deze les.

Strong Core flow

Een poweryoga met de focus op de core.

Gentle Vinyasa Flow of gentle Hatha yoga

Concentreert zich op ademhalen en rekken om stilte en meer bewustzijn van het lichaam te bereiken. Bedoeld om te kalmeren en stress te verminderen.

Deze vorm van yoga deblokkeert vastzittende gebieden en helpt op natuurlijke wijze de circulatie van het hele lichaam te verbeteren.

Je kunt staande houdingen, voorwaartse buigingen en low-impact backbends doen, naast zittende stretchoefeningen. Geschikt voor alle niveaus, perfect voor beginners!

Guided meditation

Is de perfecte manier om je dag te beginnen! We gaan oefenen onze aandacht te richten op het hier en nu. Via begeleiding zal je een meditatietechniek worden geleerd die je in staat stelt naar binnen te gaan en wegen te verkennen om een staat van diepe ontspanning en innerlijke stilte binnen te gaan. Het is een van de krachtigste manieren om stress te elimineren en positieve persoonlijke veranderingen teweeg te brengen. Geschikt voor alle niveaus, geen meditatie-ervaring nodig.

HIIT yoga

In 45 minuten een intense work-out met gebruik van het lichaamsgewicht, afgewisseld meet yoga-stretch oefeningen. Jump-squats, lunges zorgen voor de explosieve kracht en de verhoogde hartslag, de yoga oefeningen voor de rust en stretching.Een les waarbij een basis conditie een vereiste is

Nidra yoga 

Nidra yoga of 'yogi-slaap' is een slaapachtige staat. Nidra yoga lijkt op lucide dromen waarin de diepst mogelijke staat van ontspanning wordt ervaren terwijl je toch bewust blijft. Tijdens een Nidra yoga sessie rust ons lichaam volledig en na een sessie van 45 minuten voelen we ons net zo ontspannen alsof we drie of vier uur hadden geslapen.

Lesrooster
Yoga-man
Yoga-in-Amsterdam