FAQ Coronavirus

FAQ Coronavirus

Wij voelen ons verantwoordelijk voor de gezondheid van onze leden en medewerkers. ……..

Op dit moment volgen wij de richtlijnen van het RIVM en de overheid. Zij raden aan om sociale contacten zoveel mogelijk te vermijden. Alle sportclubs moesten sluiten, zo ook die van ons. Deze maatregel geld vooralsnog tot 6 April a.s.

We hadden jullie beloofd om met duidelijkheid te komen wat er met het abonnement gebeurt nu onze clubs tijdelijk gesloten zijn.

We hebben jouw incasso per direct stopgezet

Tot we open gaan, stoppen we de incassering van het abonnementsgeld. We beginnen pas met incasseren als we weer open zijn.

We pauzeren je lidmaatschap vanaf sluiting

Zolang onze clubs gesloten zijn, pauzeren we de contracten van alle leden. De einddatum van het abonnement wordt hierdoor met eenzelfde periode opgeschoven. Het geld dat je al betaald hebt voor de periode dat we nu dicht zijn, zetten we apart als je persoonlijke tegoed. We bieden je graag 2 mogelijkheden om je persoonlijke tegoed op te nemen:

1. We verrekenen je persoonlijke tegoed het eerste halfjaar na opening van onze clubs maandelijks met je betalingen.

2. Indien je hier geen gebruik van wilt maken, kun je ook kiezen om aan het einde van je contract je persoonlijke tegoed te gebruiken om gratis bij ons te sporten.

Jullie clubmanager neemt binnenkort contact met je op om te horen wat je het liefste wil. We hopen zo samen met jullie sterker uit deze moeilijke tijden te komen.

Omdat we je graag ondersteunen om te blijven sporten, hebben we geïnvesteerd in een uitgebreid online programma van live workouts, workouts of the day en instructievideo’s via onze website, social media en mywellness app. We zullen dit steeds verder uitbreiden en hopen hierdoor velen van jullie te kunnen bereiken en motiveren om mee te doen. Onze trainers kun je direct bereiken via de coachmodule en zij kunnen en willen je graag helpen bij al je vragen over jouw sportprogramma.

Zoals je weet behoort Shape all-in sinds 5 maart tot de groep van SportCity sportclubs. Daarom hanteren wij vanuit Shape hetzelfde beleid als SportCity

Heb je een vraag over onze maatregelen omtrent het Coronavirus, kijk dan of je vraag hieronder staat. De antwoorden vind je eronder.

Antwoord op je vraag

Q: Zijn de clubs open?
A: Nee, al onze clubs zijn vanaf zondag 15 maart 2020 om 17:00 uur gesloten tot in ieder geval maandag 6 april 2020. Deze maatregel volgt de aanwijzingen van de Nederlandse overheid. Omdat we je graag thuis ondersteunen om te blijven sporten, plaatsen wij iedere dag diverse video’s en ander instructiemateriaal op onze website en social media.

 

Q: Hoe lang blijven de SportCity-clubs en Shape gesloten?
A: SportCity en Shape all-in zal haar leden per email informeren over eventuele wijzigingen die op basis van de maatregelen van de overheid plaats zullen vinden. In de tussentijd bieden we je de nodige online ondersteuning om vanuit huis te sporten.

Q: Ik wil graag thuis trainen om fit te blijven? Hoe doe ik dat?
A: Heel verstandig. En wij helpen daar graag bij! Via onze social media en onze website vind je diverse video’s en ander instructiemateriaal, zodat je alle ondersteuning krijgt om te blijven sporten.

Q: Zijn wij telefonisch of per mail bereikbaar?
A: Shape is helaas telefonisch gesloten, maar je kunt altijd het SportCity telefoonnummer bellen. Zij zijn doordeweeks bereikbaar zijn van 09:00 tot 17:00 uur. Echter vanwege de drukte kan het voorkomen dat het iets langer duurt voordat je een reactie krijgt. Het telefoonnummer is (0900) 77 67 837 *(De kosten hiervoor bedragen jouw gebruikelijke belkosten)  

Je kunt Shape all-in wel bereiken per e-mail / via het contactformulier op deze site.

Q: Kan ik mijn abonnement wijzigen vanwege Covid-19?
A: Je lidmaatschap blijft geldig inclusief de mogelijkheid om thuis te trainen via de mywellness-app en ander instructiemateriaal via onze website en social media. Voor wijzigingen aan je lidmaatschap zijn dezelfde voorwaarden als gebruikelijk van toepassing. We werken hard aan oplossingen, begin april kunnen we je daarover verder informeren. Wij waarderen ten zeerste jullie geduld en loyaliteit.

Q: Worden er oplossingen geboden i.v.m. sluiting van de clubs?
A: SportCity en Shape werkt hard aan oplossingen om je geduld en loyaliteit te waarderen, begin april kunnen we je daarover verder informeren. Ondertussen werken we samen met alle collega’s aan het maken van zoveel mogelijk instructiemateriaal, digitale oplossingen via de Mijn Omgeving, social kanalen en website, zodat je thuis fit kunt blijven.

Q: Kunnen jullie mijn lidmaatschap niet gewoon bevriezen?
A: Op basis van de huidige situatie kunnen we helaas je lidmaatschap niet zomaar bevriezen. Hiervoor gelden onze gebruikelijke voorwaarden. Tot het moment van opening bieden we je veel online ondersteuning om vanaf thuis te sporten. We werken hard aan oplossingen, begin april kunnen we je daarover verder informeren. Wij waarderen ten zeerste jullie geduld en loyaliteit.

Q: Ik wil gewoon opzeggen, kan dit direct of pas aan het einde van mijn lidmaatschap?
A: Allereerst vinden wij het jammer om te horen dat je je lidmaatschap op wilt zeggen. De huidige situatie is volgens onze Algemene Voorwaarden geen geldige reden om je lidmaatschap per direct op te zeggen. We werken hard aan oplossingen, begin april kunnen we je daarover verder informeren. Wij waarderen ten zeerste jullie geduld en loyaliteit.

Staat jouw vraag er niet bij?

Dan staat jouw vraag wellicht bij een ander onderwerp van de veel gestelde vragen. Is dit niet het geval? Onze medewerkers staan telefonisch
(0900) 77 67 837 en/of per mail voor je klaar.

Volg onze updates hier

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *