Hardloopblessures kunnen snel en effectief worden opgelost!

Hardloopblessures kunnen snel en effectief worden opgelost!

Sinds januari 2019 kan je bij Shape all in terecht bij Running Solutions om je hardloop gerelateerde blessures te laten behandelen. Jorin Kamps van Running Solutions schrijft in deze blog welke klachten het meest voorkomen en wat je zelf kan doen om deze te voorkomen.

De meeste hardloopblessures zijn het gevolg van overbelasting. Dit soort blessures kunnen meestal voorkomen worden. De top vier blessures die in de praktijk voorbij komen zijn: 1. Achillespees klachten 2. Hiel/voetklachten 3. Knie klachten en 4. Kuit stijfheid.

Achillespees klachten

Bij Achillespees klachten is er een onderscheid te maken tussen 2 verschillende soorten van de klacht. Wil je hier meer over weten dan kan je het beste even mijn artikel die ik hier eerder over heb geschreven hier teruglezen .

Bij Running Solutions hebben we een effectieve methode om de achillespees klachten snel te kunnen verhelpen, zelfs als deze klachten al enkele maanden of jaren aanwezig zijn. Neem gerust contact op via contact@runningsolutions.nl

Je kan al starten met wat kuitoefeningen zoals in de video uit de volgende link.

 

Hiel- en voetklachten

Op dit moment zijn er veel mensen die voetklachten ervaren. Een mogelijke oorzaak is dat het  lekker weer is in Nederland. Veel mensen gaan dan meer op blote voeten of op slippers lopen. Het kan maar zo zijn dat je hierdoor je voet te veel belast hebt!

Ook deze klachten zijn snel en effectief te verhelpen als je er op tijd bij bent. Loop je al langer met deze klachten? Dan is het aan te raden om deze goed te laten onderzoeken en een goed behandelplan te laten opstellen.

Je kan de blessure al aanpakken door te werken aan je voetstabiliteit. 

Knie klachten

Knie klachten zijn al heel lang een probleem voor veel hardlopers. Je hoort met regelmaat dat deze blessure voorkomt. Echter is hij vaak effectief te behandelen door de stabiliteit rond je heupen te trainen.

Hoe je dit doet kan je vinden in een van mijn eerder geschreven artikelen over heupstabiliteit. Die je hier terug kan lezen

 

Kuit stijfheid

Stijfheid in de kuiten is een blessure waardoor veel hardlopers het plezier in lopen verliezen. Dit is natuurlijk zonde!! Je kan deze blessure namelijk heel goed aanpakken door ervoor te zorgen dat je enkels soepel zijn, de kuiten sterk en er voldoende kracht in de heup en bilspieren is.

 

Wil je weten of je voldoende bewegelijkheid in de enkel hebt? Kom dan eens langs in de praktijk!

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *